Muzica de fond

27 octombrie 2019

Non-articol




Motto: “Nimic mai ușor decât a vorbi savant și a nu spune nimic” Titu Maiorescu

     Nu am niciun subiect astăzi. Nu știu despre ce să scriu. Mi-am stors creierii, dar nu am găsit nimic interesant, consistent și demn de a vi-l împărtăși. Se întâmplă. Nu sunt robot ca să am mereu pregătit câte-un subiect. Uneori n-am. De pildă, astăzi. E pentru prima dată din septembrie 2015, când rămân fără inspirație. Am scris despre tot și despre toate câte mi-au trecut prin cap, în acești patru ani; despre politică (la care ne pricepem cu toții, nu-i așa?), despre femei și bărbați, despre cuvinte și sentimente, despre legi și hoție, despre natură și stele, despre sport și artă, despre oameni și suboameni, despre corupți și proști, despre mare și Dumnezeu, despre popi și Biserică, despre sex și iubire, despre modă și homosexuali, despre țară și lume, despre presă și manipulare, despre „fericire” și moarte, și despre psd și... „muie psd”. Cu ultimele două subiecte enumerate am fost mai generos considerânu-le nocive pentru societatea în care trăim. Desigur, e viziunea mea, dar democrația înseamnă ca eu și voi să putem avea păreri diferite asupra aceluiași subiect. Măcar atât am câștigat în 1989, când, poate unii dintre voi, care vedeți în psd o izbăvire, o salvare, nici nu știați scrie. Probabil, ăsta e motivul pentru care votanții ciumei roșii scriu „mam dus la vot”, ori urlă, cu orbitele bulbucate „votăm psd pentru că e bun, are grijă de popor și ne dă plase”. Așa e, psd v-a dat plase mereu. Dar nu mai dezbat acum subiectul pentru că aceia dintre voi care adorați psd-ul nu veți înțelege și, oricum, tema de azi nu e această adunătură de lichele. Tema de azi e inexistentă. E o non-temă. Sunt doar niște cuvinte care nu și-au găsit subiectul.
          Aș fi putut să scriu despre albine. Dar nu mă pricep la apicultură, deși ador mierea. Poate că nu mă pricep la multe lucruri. De fapt, asta e o certitudine. Nu sunt omniscient. Sunt doar un om care se informează, cercetează, judecă, vede, simte și spune. Iar când nu are ce spune, tace. Ca și acum.
       Dar pentru că de patru ani v-am obișnuit ca în ziua de odihnă, duminica să vă dau un semn o fac și astăzi. Chiar dacă e insignifiant.


Sorin Oros

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu