Muzica de fond

10 septembrie 2017

Politicienii! Nişte... perle?!


Motto: „Când cineva nu îndrăzneşte să spună ce gândeşte va sfârşi prin a nu gândi ce spune!” Zenon

        

Am citit, de curând, cartea lui Radu Paraschivescu, apărută la Editura Humanitas, intitulată Cum gândesc politicienii (Cum? Gândesc politicienii?!). Mi s-a părut de o savoare orgasmică, dar şi de o tristeţe dătătoare de furie. Autorul nu este la primul demers de acest fel (Fie-ne tranziţia uşoară, Mi-e rău la cap, mă doare mintea, Muşte pe parbrizul vieţii, Noi vorbim, nu gândim!) şi merită toată lauda pentru efortul lui de a culege „bucăţele” din creierele celor care ne hotărăsc traiul. Deşi ştiu că este imposibil, aceste cărţi ar trebui citite de toţi cei care au drept de vot. Pentru că personajele nu se schimbă niciodată, chiar dacă „evoluează”. Dar şi pentru că personajele care vin din (t)urmă sunt la fel. Apare doar câte-o faţă nouă, poate-o siglă de partiduleţ nouă, dar vorbele scoase pe gură sunt la fel de lipsite de malaxorul neuronal. Sunt conştient că politicianul mioritic nu este mobilat cu lecturi, iar când vorbeşte de cultură se referă la porumb, floarea-soarelui şi rapiţă, dar, totuşi, e prea trist, prea dureros, prea de neconceput, să ne lăsăm traşi pe sfoară de nişte indivizi care provoacă fracturi limbii şi logicii. Eu, când fac o gafă de exprimare (doar nu credeaţi că sunt un om perfect!), în public, îmi vine să mor de jenă şi caut s-o remediez instantaneu. Ăştia n-au nicio jenă deşi vorbesc ţării! Mizerabil!
Pentru a vă provoca scârbă, în mod voit, redau mai jos câteva sunete emise fără gând, culese, cum am spus la început, de Radu Paraschivescu. O fac aleatoriu, deşi campionii sunt Becali, Vanghelie şi prostănacul iliescian.
Valeriu Zgonea – „Eu sunt un coleg ales de către colegii mei”, „Îl ştiţi pe Paulo Coelho? Io-s fan. O carte o am tot timpul cu mine în geantă”. Ion Iliescu – „În China toată lumea e impresionată de creşterea spectaculoasă a Chinei”, „Noi am pierdut multă vreme o perioadă de timp”, „Cioran a fost un tip de reflecţie, pe când eu sunt un tip de acţiune. Încă de tânăr am ars pentru activităţile sociale”, „Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului”. Mircia Munteanu – „La inundaţii am avut morţi de vieţi”, „Au fost descoperite cadavrele vii ale ultimilor soldaţi care au stăpânit Cetatea de la daci încoace”. Miron Cozma – „Să vă spun din minerit: în cazul metanului ai o moarte foarte faină”, „Toţi cei care mi-au vrut răul au ajuns ulcele şi surcele”, „Scriu o poezie filozofică, trilogie cu rimă albă. Nu prea citesc, mai mult scriu”. Gigi Becali – „Poţi să umbli cu câte femei vrei, dacă eşti homosexual, eşti bolnav şi nebun şi la revedere”, „Doctorul mi-a spus că am creier de copil”, „Sunt în silenzio stampa dar numai pentru ziarişti. Cu televiziunile vorbesc”, „Articolele din presă le citesc, dar nu le citesc eu”, „Eu cu viaţa mea, în fiecare dimineaţă de când mă dau jos din pat, fac istorie”, „Maieutică în sus, maieutică în jos. Ce tot atâta maieutică? Am eu mai multă maieutică-n mine decât toţi filozofii ăştia care apar la televizor”, „Io m-am făcut, io pă mine”, „ Pe tata nu putea să-l atingă nicio femeie că-i zicea: Ia mâna de pe mine că-mi moare o oaie”, „Fetele mele au fost fotografiate în toate poziţiile de toţi oamenii. Nu mai vreau”, „Şi uite-aşa, într-un an am scris patru cărţi. Ceea ce mulţi scriitori nu reuşesc nici măcar într-o viaţă”, „Eu ştiu engleză, o simt în mine. O mai repet puţin, cam o lună şi gata”, „Mie nu-mi place să citesc că-mi lăcrimează ochii, mă dor ochii, m-ai înţeles?” Gabriela Vrânceanu Firea Pandele – „Stresul, alcoolul şi ţigările dăunează grav impotenţei”. Maria Grapini „Azi voi fi în studio la Antena 3, de la ora 18,50. Sper să şi vorbesc”. Irina Loghin – „Îmi declanşaţi diverse stări de sănătate, aşa că nu mai suport nicio întrebare”, „Dacă a furat, să meargă şi Rasdaq la puşcărie”. Marean Vanghelie – „Mă includeţi în părţi juridice şi pot să mă încurc. Eu înţeleg mai greu. Mă duc acum acasă, stau liniştit, îmi fac un remember şi îmi dau seama ce am înţeles, ce n-am înţeles”, „Un partid nu poate fi condus decât prin conducerea lui”, „Pentru că, daţi-mi voie, nu există fiinţă umană, fie că locuieşte în Africa, în Asia sau în Rahova, care să nu fi văzut un film, să nu fi rupt o floare, o fată sau un băiat, după cazul care este fiecare”, „Nu poţi să conduci organizaţia P.S.D. Bucureşti dacă eşti pămpălău, că te ejaculează. Victor Ponta – „Când putem ne ţinem de cuvânt”. Viorel Hrebenciuc –„Domnul Ion Cristoiu a spus despre mine că sunt corupt de pe vremea când nu eram, în 1993”. Şerban Mihăilescu – „Credeţi-mă nici măcar n-am ştiut că am fost maior de securitate acoperit”. Liviu Dragnea –Deocamdată avem decât un nume şi un chip”, „Am variantă de rezervă decât dacă voi fi omorât”. Dan Voiculescu – „Îmi fac mia culpa”. Elena Băsescu – Poţi să ai şi eşecuri, poţi să ai şi succesuri. Pot să fie oameni care nu vor să vorbesc cu tine”. Cristian Popescu „Piedone” – „Deţin în proprietate 1.000 de metri de teren intraviran”. Mircea Geoană – „De la agonie la extaz este decât o secundă”, „Mamă, ştiu că eşti acasă, te uiţi la televizor şi te bucuri. Tată, ştiu că eşti sus, în cer şi te bucuri şi tu”. Mădălin Voicu – „Să ştiţi de la mine că punctul G nu e peste tot în acelaşi loc”. Daciana Sârbu – Am împărţit viaţa mea personală cu atâta lume, încât nici eu nu mai ştiu cu cine sunt”. Gheorghe Coman – „Deci, meseria mea înainte de a fi parlamentar, domne, să vă spun sincer, auto. Meseria mea este auto”. Viorel Cataramă – „Există aici, în această sală, tineri care au murit în Revoluţia din 1989”. Monica Tatoiu – „Copilul meu a ştiu ce înseamnă pedofilia de la trei-patru ani”, „Eu am fost rea de muscă. Dar rea, rea. Dacă intram într-o încăpere, mă culcam cu cine nimeream”.
Citind cartea lui Radu Paraschivescu veţi avea parte de multe alte „emiteri negândite” ale oamenilor care ne conduc. Se pare că toată zona politică a României postrevoluţionare s-a populat cu larvele unei hidoase insecte care se numeşte incultură! Halal să ne fie, tuturor, pentru că îi perpetuăm la nesfârşit!
Suntem „decât” nişte desculţi conduşi de nişte inculţi. Na, c-am scos-o şi eu!

Sorin Oros

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu